lördag 4 januari 2014

Maximum Ride: The Manga Vol. 5

Maximum Ride: Manga: v. 5 (häftad)Titel: Maximum Ride: The Manga Vol. 5
Författare: James Patterson
Mangaka: NaRae Lee
Serie: Maximum Ride
Språk: engelska
Utkommen: 2011-12-01
Förlag: Arrow Books Ltd
Sidor: 208
Del: 5
Tidigare böcker i samma serie: Maximum Ride: The Manga Vol. 1, Maximum Ride: The Manga Vol. 2, Maximum Ride: The Manga Vol. 3, Maximum Ride: The Manga Vol. 4,

Handling
Escaping Itex in Florida, the flock head west, with Max more burdened than ever by the knowledge that she's meant to save the world. But while their leader is keen to stay on the path leading to her destiny, Fang and the others are more interested in settling down and letting the chips fall where they may. With the erasers eerily absent from their lives of late, has the flock finally earned a bit of peace...or is this all just the calm before the storm?

Recension
“Det var bara en dröm. De fem senaste månaderna var bara en dröm.”

Helt plötslig sjönk den här serien väldigt djupt i mina ögon. Är det något jag INTE gillar i böcker är när det visar sig att det bara var en dröm. Att allt som utspelat sig i FEM böcker visar sig vara än dröm är lite väl mycket. Förut efter varenda manga har jag velat läsa nästa bok med en gång. Nu vet bryr jag mig inte riktigt längre. Det var en besvikelse för mig och jag hoppas att James Patterson kan förklara sig i nästa bok och ger mig en anledning att det var en dröm, så boken bara inte fortsätter som om ingenting hade hänt. Besviken, men ändå hoppfull kände jag mig när jag läst ut boken.

Betyg 3/10


handlingochbildkälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar