måndag 22 oktober 2012

Feber



Feber (inbunden)Titel: Feber
Original titel: Linger
Författare: Maggie Stiefvater
Serie: Mercy Falls vargar
Språk: svenska
Översättare: Carina Jansson
Utkommen: 2011-03-07
Förlag: B Wahlströms
Sidor: 269
Del: 2
Tidigare böcker i samma serie: Frost

Handling
Grace borde vara lycklig. Det har gått flera månader sedan de lyckades bota Sam och han har klarat sig genom hela vintern utan att förvandlas till varg. Så hon borde vara lycklig. Men det är hon inte. En våldsam feber rasar i hennes kropp och för var dag som går växer vargen inom henne sig allt starkare och hotar att ta över hennes kropp. Kommer hon att förvandlas när vintern kommer?

Samtidigt dras Isabel, som redan har förlorat sin bror till vargarna, obönhörligt till flockens senaste medlem, den farligt sexige Cole. Men Cole är inte att lita på. Han kämpar för att förbli varg för att glömma sitt förflutna. Ett förflutet som kan innebära slutet för vargarna i Mercy Falls ...

Recension
Är ganska så besviken på hela den här serien. Känner att det hände egentligen inte så mycket över huvudtaget i den här boken. Nya vargar, problem med Graces föräldrar och Graces inre kamp. De sista 10 sidorna lästa jag inte ens ordentligt. Var tvungen att lämna tillbaka boken till biblan och kände att jag missade nog ingenting om jag så gott som bara läste dialogerna.
Efter slutet så känner jag att jag måste ändå fortsätta läsa serien. Jag vill ändå få veta hur allting slutar.
För att vara lite positiv också så tycker jag verkligen att Maggie lyckats med sina karaktärer. De känns väldigt levande och realistiska.

Karaktärer
Isabel
Isabel växte mycket i mina ögonen efter att jag läst ut boken. Hon börjar bli mer ansvarsfull och mognare nu.

Betyg 4/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar